گنجور

امیرمحمد محتشم

گنجور

امیرمحمد محتشم

پیام های کوتاه
پیوندها

۱ مطلب در تیر ۱۳۸۹ ثبت شده است

پیک تابستانه

امیرمحمد محتشم | شنبه, ۱۲ تیر ۱۳۸۹، ۰۶:۴۷ ق.ظ

با سلام و آرزوی موفقیت برای دوستان و آشنایان !

      وقتی سال تحصیلی به فصل بهار و به ویژه ماه اردیبهشت می رسد ؛ دغدغه پدران و مادران و همچنین معلمان ، نسبت به اوقات فراغت دانش آموزان شروع می شود .

اولیاء از این که با شروع تعطیلات فرزندشان باید بیشتر اوقات را در خانه سپری کنند و سرگرمی جزء برنامه تلوزیون و یا بازی در پارک و کوچه ندارند ؛ آموزگاران دغدغه ی این را دارند که این سه ماه و اندی تعطیلی چه بر سر زحمات و تلاش های آموزشی آن ها می آورد .

    همه مربیان آموزشی به این امر واقفند که تعطیلات تابستانه با همه خوبی چه اثر مخربی بر اکثر دانش آموزان دارد . این موضوع با شروع سال تحصیلی جدید خود را نشان می دهد و به ظهور می رسد. مربیان آموزشی حداقل باید دو هفته اول سال تحصیلی و شاید بیشتر به مرور داده های سال گذشته بپردازند ، که خود حامل مشکلات خاصی است و این موضوع موءید اجتناب ناپذیر معلمین است .

سازمان آموزش و پرورش فارس در اقدامی کم نظیر ، به ارایه طرحی به نام " پیک تابستانه " برای کلیه پایه ها نموده است . این طرح پاسخی است در قبال دغدغه های اولیاء و آموزگاران .

این مجموعه با سامان دهی خاص برای هر پایه شامل موضوعات ویژه ای است .

از جمله می توان به موضوعاتی مانند : داستان و قصه ، آموزش نقاشی ، آموزش کاردستی ، آشپزی و شیرینی پزی ، مسابقه و سرگرمی و ... اشاره نمود . هر کدام از این مطالب ارتباط غیر مستقیم و طولی و عرضی به دروس مختلف پایه قبل و بعدی دانش آموز که به آن ارتقاء یافته و قبول شده است دارد .

این مجموعه و طرح 70 صفحه ای با گرافیک و طراحی زیبا و جذاب می کوشد تا دانش آموزان در طول اوقات فراغت و تعطیلی تابستانه کمتر احساس تنهایی و سر در گمی کنند و دوستی که یار مهربان ، هنرمند و با سود و بی زیان است را همیشه به همراه داشته باشند .

جالب این جاست که هر دانش آموز مکلف ا ست که با شروع ماه مهر نمونه ای از کار های انجام شده ، به همراه پاسخ مسابقات ارائه شده در پیک را ، به مدرسه و معلم جدید خود ارائه نمایند و جوایز مطلوبی دریافت کنند .

 

 

  • امیرمحمد محتشم