گنجور

امیرمحمد محتشم

گنجور

امیرمحمد محتشم

پیام های کوتاه
پیوندها

ماه ضیافت الهی ...

امیرمحمد محتشم | جمعه, ۳۰ مرداد ۱۳۸۸، ۰۲:۰۹ ب.ظ



ماه آغاز تازه در راه است

این شروعی به فصل پایان است

ماه در حق دوباره حل شدن و

ماه تنزیل کل قرآن است



بوی افطار می رسد از راه

نان و خرما پنیر با گردو

چای شیرین و آش پر رشته

کاسه ی داغ دیزی من کو؟



باز وقت سحر غذا بخوریم

آخ چه کیفی چه حس و حالی جان !

ضد حال می خورم که می بینم

روی سفره خورشت بادمجان !!



مادرم خنده میزند زیباست ..!!

قصد شوخی نموده او با من

گفت بر خود کمی مسلط باش

قیمه را گرم کرده او تا من ...!!



یک دو لیوان پر آب می نوشم

تشنه بودن برای من سخت است

فکر خوردن نمی کنم زیرا

چون خیالم ز گشنگی تخت است



روزه می گیرم ار خدا خواهد

و به او می شوم کمی نزدیک

فکر اعمال خود کنم هر روز

مرز بد را سوا کنم از نیک



که مبادا تمام حاصل من

رنگ پوچی و یا ریا گیرد

کودکانه فقط تو را خواهم

نه به آداب دست و پا گیرد



با خدا می شود که صحبت کرد

اندکی ساده بودن آسان است

توبه کن از تمام زشتی ها

توبه کن چونکه وقتش الان است



نه بپرسد کنون کجا باشی

نه بگوید که با که هستی تو

دست رد را نمیزند به دلت

که چه وقت است آمدن تو برو..





ماه شب های قدر می آید

ماه اشک و دعای پنهانی

میزبان وا نما در رحمت

ما همه می رسیم مهمانی ...!!




شعر: وحید مصلحی
  • امیرمحمد محتشم

نظرات  (۶)

رمضان کریم
......................
وزیر شدن............
سلام
از دیدار شما خوشحال شدم
این روسیاه کمترین در آستان الهی آبرویی ندارم
از اهلبیت و امام زمان می خواهم که به برکت این ماه شریف مشکل همه ی عاشقان اهلبیت و هموطنان عزیزم را مرتفع نماید
ارادتمند
باعرض خسته نباشید،سلام ،مهمانی از راه رسیده (پیک اموزشی )را پذیرا باشید متشکرم
سلام همکار گرامی طاعات شما قبول( یکی از دوستان من در شهر شما معلم دینی و عربی است خانم قاسمی اگه دیدید سلام منو برسونید )
موفق باشید
سلام دوست عزیز
عبادات شما مقبول درگاه حق
از اینکه شعر این کمترین رو قابل دونستین ممنونم
خیلی وبلاگ جالب و پر محتوایی دارید
خوشحال میشم که به خلوت گاه ذهن من سری بزنید ...
یا حق
سلام خیلی لطف کردی به وبم سرزدی نمیدونم ازکجابه این نوشته هایم دسترسی پیداکردی ولی دلی عارف وقلبی عاشق واندیشه ای عالمانه داری الهی تاقیامت زنده باشی .درآرشیواسفند87سفرنامه ای دارم بخوان فکرمی کنم برای توجالب باشه .ممنونم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی