گنجور

امیرمحمد محتشم

گنجور

امیرمحمد محتشم

پیام های کوتاه
پیوندها

کوتاه ولی خواندنی ...

امیرمحمد محتشم | يكشنبه, ۱۵ شهریور ۱۳۸۸، ۰۸:۴۳ ق.ظ

گویند: مردی با ابلیس گفت: به تو حاجتی دارم. مرا پسر عمّی است صاحب مال و مرا از مال او نفع و خیر می‏رسد. می‏خواهم مال او تباه کنی هر چند من به غیر محتاج شوم. ابلیس با یاران خود گفت: هر که می‏خواهد بدتر از من کسی ببیند این را ببیند. با شخصی گفتند: بر فلان حسد می‏بری و او با تو اکرام و احسان می‏کند؟ گفت: آری، چندان‏که او هم‏چون من و یا من هم‏چو او گردم.

                                                     

اردشیر پسر بابک سه نوشته به کسی سپرده بود، و او بر زبر سر ملک ایستاده و به او گفته بود: هرگاه بینی که من در غضب شدم نوشته اول به من ده، اگر ساکن نگردم دوم بده، و اگر هم ساکن نشوم سوم بده. و در اول نوشته بود: خود را نگاهدار که تو نه خداوندگاری، بلکه تو جسدی که نزدیک است بعضی از تو بعضی دیگر بخورد و ناچیز گرداند. در دوم نوشته بود: رحم کن بر بندگان خدا تا رحم کند خدای بر تو. و در سوم نوشته بود: بندگان خدای را بر حق بدار.

وقتی شاپور ساسانی قیصر روم را اسیر کرد. او را زنده نگهداشت. و کسانی از مردان وی را که از کشته شدن جَسته بودند، بدو پیوست.

دستور داد قیصر در عراق به جای نخل‏ها که بریده بود زیتون بکارد که از آن پیش در عراق زیتون نبود و بند بزرگ رودخانه شوشتر را بسازند و با سنگ و آهن و سرب محکم کنند و هرچه را خراب کرده بود آباد کنند. و آن‏گاه او را به جانب روم بازگرداند.


گویند شخصی به کور سائلی گرده نانی داد. سائل دعا کرد و گفت: خداوندا! این غریب را به وطن باز رسان. آن غریب از سائل پرسید که چه دانستی من غریبم؟ گفت: به جهت آن که نان را درست دادی و پاره نکردی، به درستی که من، سی سال است گدایی می‏کنم، احدی به من نان درستی نداد.

دختری از دختران بزرگان ناخوش شد. ابوعلی سینا را به معالجه او بردند، گفت: عاشق است. دختر انکار کرد. ابوعلی به کسان دختر گفت که اسامی جمعی را که صلاحیت معشوقیت دارند بگویند. چون به اسم معشوق رسیدند، نبض دختر مضطرب شده معشوق او معین شد. کسان دختر، علاج مرض را خواستند. گفت: به جز عقد مزاوجت علاجی ندارد.

  • امیرمحمد محتشم

نظرات  (۱۰)

  • وب نوشته های یک معلم
  • بندگان خدای را بر حق بدار
    پس این پادشاهان ما هم بویی از خداوندگار به مشام مبارکشان رسیده بود...
    لذت بردم
    سلام ؛ طاعات وعبادات شما در این لحظات پرفیض الهی موردقبول درگاه حق ؛ التماس دعا
    اللهم کل ولیک الفرج. «پیک آموزشی»
    سلام
    جالب بود
    سلام بر آقا معلم عزیز و بزرگوار
    راستش مدتیه این مودم ما از کار افتاده و الان توی کافینتم
    راستش من هم مدتیه دلم برای اینجا و دوستان عزیز تنگ شده
    حتما با برطرف شدن مشکل زود به جمع شما می پیوندم
    در این ماه مبارک ما را از دعای حیرتون فراموش نکنید
    حتما سر فرصت اصلاح می کنم
    راستی سایتتون بسیار زیبا شده تبریک میگم




    سلام دوست من ، خوش آمدی
    منتظر حضور مجدد سبزت هستم.
    شما لطف دارید.
    مستدام باشید .

  • مهدی بابایی
  • سلام به من هم سری بزنید
    و برا تبادل لینک خبرم کنید
    با تشکر
    سلام دوست عزیز
    در این ماه مبارک معلومه حسابی خونه تکونی کردید
    امیدوارم دلم مبارکتون هم خونه تکونی کرده باشید و به قول حضرت امام: بر کنم از کعبه دل هر چه بت است تا بر دوست مکرم شوم
    ما رو از دعای هیرتون محروم نفرمایید موفق باشید
    امشب که بلرزید دل و بغض و صدایت
    آرام روان گشت دلت سوی خدایت
    رفتی به در خانه ی آن قاضی حاجات
    یاد آر مرا ملتمس لطف و دعایت.

    التماس دعا
    سلام
    ما رو در ای شبها از دعا خیر بی بهره نگذارید
    باید در فتوشاپ روی عکس مورد نظر راست کیلیک کتید و گزینه size رو انتخاب کنید
    بعد در قسمت طول و عرض که به صورت pixel هستش هر دو رو به 140 تفییر دهید
    سعی کنید عکس رو با پسوند gif ذخیره کنید
    یا حق
    راستی منتظر حضور همیشگی شما در وبلاگم هستم

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی